Wanting....Needing....Waiting....

Längtan. Den finns där hela tiden. Längtan efter något annat, en annan plats, ett annat liv, andra människor. Till vilken nytta? Jag är här. Nu. Där jag tror det är meningen att jag ska vara. Det kändes rätt att komma hit. Man ska nog inte gå emot ödet...it´s decided right?? Ändå finns det platser jag egentligen skulle vilja vakna upp på idag. I en speciell säng i USA bredvid en speciell man. Öppna dörren ut till en sido gata till Times Square för att bara kunna andas in den ljuvliga luften av staden kl sju på morgonen, innan ljuden sätter igång på riktigt. Kliva in på Starbucks och mötas av kaffelukten. Att känna stadens puls öka för varje minut som går.
Eller kanske i Paris, med den himmelska atmosfären och de varma croissanterna, med dess vackra struktur och underbara minnen...Var kan man vara lyckligare än i Paris i gryning, Paris i solnedgång Paris- any time??

Men...om jag hade kunnat vara på båda platser och hade kunnat njuta varje dag av detta.....då hade jag inte längtat...och jag tycker om att längta...att se fram emot något....För även om jag varit där hade jag nog längtat hit...där jag är nu.....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0