Mode sucks...eller?

Vart man än vänder sig idag handlar allt om mode. Det finns tusen miljoner modebloggar, alla julklappstips detta året handlar om hur du kan förändra din familj till en riktigt fashionistafamilj, brodern ska bli coolaste killen med de "mest inne" kläder man kan ha, likaså pojkvännen. Mor och far måste lägga om stilen totalt då de bara är (galet använt uttryck av självutnämnda modegurus) FEL FEL FEL!!!!
Mode är viktigare än alla krig, alla konflikter och alla som svälter i HELA VÄRLDEN, jag menar, har du inte den senaste pashmina sjalen, då kan du ju lika bra lägga dig ner och DÖ!

Jag brydde mig inte så mycket till en början. Det är kul med kläder, himla skoj men det finns en gräns för vad man gör för att vara inne, för att vara "rätt" klädd. Mista sin personlighet verkar inte vara något som helst problem för de som kastar sig över tidningar som Vecko Revyn eller ELLE och skapar sina nya outfits utefter modet. Min Fråga: Tycker ni verkligen om allt ni sätter på er? Hur reflekteras er personlighet i det ni tar på er??
En tjej på universitetet hördes prata om frisyrer och så här lät det:
-Allså i höst är det Jessica Simpson pagen som gäller, men jag vill ju ha kvar mina lockar, tänk om jag inte passar i lugg då???
(Vänninan)- men du behöver ju inte klippa dig??
-MEN JOOOOO, kan ju inte ha denna frisyren, den är ju inte inne!

Ute på stan i Örebro ser större delen av den kvinnliga befolkningen likadana ut och ni som tror att ni ser speciella ut, har er egen stil, think again. Sätt er på en bänk och titta på folk som passerar, inom några kvartar kommer ni se minst fyra par stövlar likadana som era, leggings på tio olika par ben och skärp i midjan på 20 andra tjejer.
Likadant gäller killarna. Alla med stuprörsbyxor, tighta som tusan. Var finns det manliga i det? Nej fy och usch för detta förskräckliga mode för killar.

Mode ska vara skoj, en liten del av ens vardag och mode ska vara INDIVIDUELLT!
De vänner jag umgås med mest skulle väl inte kallas fashionistas av sådan som miss von Sydow eller de andra tusen som bloggar om kläder men för mig är de så coola! Var och en av dem har "sin" stil. Man vet direkt när ett plagg är för F eller för A. Med egen stil kommer du längre, det tror jag starkt på.

Det var efter att ha läst ännu en liten 16årings artikel om hur MÄNNISKOR MÅSTE KLÄ SIG!!!, som jag fick lusten att bloggilogga om mina tankar om detta. Man gör precis som man vill när man klär sig på morgonen, men när du sitter på ålderdomshemmet som 86-åring så tror jag inte du drar dig till minnes vilken fin kjol du köpte från Dolce & Gabbana 2006 utan vad man minns är de vänner man hade, de resor man gjorde, de äventyr man upplevde. Eller ni kanske aldrig gjorde de där resorna, upplevde de där äventyrena?
Ni köpte helt enkelt bara kjolen det året??


Ciao

Kommentarer
Postat av: emelie

hahaha jag måste ju hålla med dej på ALLA punkter

2006-12-19 @ 15:45:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0