S

Klockan är 08.47. Min bruna vän ligger och sussar sött efter att ha varit uppe och lagt in tvätt och städat lite.Inte en enda gång vaknade jag av hennes fejande. Det beror kanske på att vi hade djupa samtal fram till tre imorse. Det blir lite så vid övernattningar, iaf med henne. Vi diskuterar allt från blå bands varma koppen till Iraks olika blommor. Det bästa är att man kan vid sitt sömndruckna tillstånd häva ur sig egentligen vad som helst då det nog inte kommer att kommas ihåg dagen efter. En av övergångarna mellan samtalsämnen ledde oss otippat in på själviskhet. Efter att ha flyttat runt lite så har man märkt hur människor i ens närhet helt enkelt inte bryr sig om att höra av sig längre. Jag brukar slänga iväg ett mail då och då eller ringa ett samtal med följden att man då får ett svar men sen inget mer. Men som med alla mina nyårslöften så blir det att lägga till ett till. Jag är ledsen och säga det, men vill inget veta hur det går för mig kan jag lika bra sluta bry mig om er. Är jag också självisk då? Nåja det kan jag leva med.
Jag måste säga att dessa två första veckorna av året har gett mig fler insikter än vad jag fick under hela 2005. En annan är just att jag är för snäll. Jag låter mig utnyttjas av vissa människor som jag släppte in i mitt liv för ett tag sedan och som långsamt men säkert insett att det går att ringa en signal på min mobil och kvickt ringer jag upp. Att de kan be mig komma dit de är och jag kommer nästan utan krusiduller. Patetiskt jag vet, men jag har ju insett detta nu. Det är ju iaf ett steg i rätt riktning. För jag har verkligen bestämt mig för att rota runt i garderoben detta året,alla skelett ska bort, allt negativt ska vändas till något mer positivt. Har jag kanske för höga krav? Möjligt...Men ska det göras så ska det göras nu. Nu när jag startat ett nytt år med Gud vet hur många löften=)
Men för att återgå till det jag började skriva om,någon gång kanske man ska sätta sig ner, försöka tänka över att man kanske ska höra av sig till en gammal vän....om man nu bryr sig....


Kommentarer
Postat av: Linda

Ut med alla skelett och in med det nya livet! Jag minns inte vad det har stått i de otalig årshoroskop vi har läst, men det blir nog ett bra år... Det där med vänner är knepigt, vems uppgift är det att bry sig egentligen?

2006-01-16 @ 10:21:52
Postat av: Emelie

Det nya året kommer va sketabra jag e helt säker=) Fatta att de kommer bli såååååååååå tomt i 302 utan mej.. mihihihihi

2006-01-16 @ 11:46:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0