NU

Det är underligt hur fort ett hjärta kan glömma. Satt och läste gamla dagböcker och upp dök sorgsna ord om personer som svikit och gjort illa, som man idag helt hade glömt bort. Som man förträngt och trott aldrig hade sagts. Men där står dem, på det vita pappret som en gång fyllts med de saker personen sagt.
Och med ett så sköljer ilskan och sorgsenheten över en. Att man kunde glömma???
Men det är väl det dagböcker är till för? Att påminna och upplysa om sanningen som den en gång var och tyvärr fortfarande är? Jag är glad att den gör det, på så sätt begår jag inte igen de misstag jag än gång gjorde.....

Hur kommer det då sig att man kommer ihåg de få ljusglimtar som fanns,så mycket lättare? Gör man det för att omedvetet skydda sitt hjärta från att gå itu om än mer? Eller är det så vi människor fungerar??

Fredagskvällar hemma i lyan. Det är då alla kläder kastas ut för att sorteras för att sen stoppas in i en lite bättre ordning. Dammtussar puttas från den ena sidan av rummet till den andra,tidningar kastas och hårinpackning, fotinpackning och nagelfixning och facials utförs-PUH, är det inte meningen man ska ta det lugnt efter en hård vecka??? Njae don´t think so. Sitta still och lyssna på när Johan i Idol halvnasalt kämpar sig igenom Christina Aguileras Beautiful, nope wont work. Då får man göra annat under tiden. Jag vet inte vem av Erik och Markus jag vill ska vinna men att de två ska till final är stensäkert.
Tack fresten flicks för en mycket trevlig fredag på stan med shopping, chailatte och plaskande i spöregn på jakt efter det underbara.

I väntan på att boka USA-biljetten ska jag ringa ett samtal, så får vi se vad det kan ge!

Ciao 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0