Om 50 år

Skvalpande i vattnet ser jag hur två äldre män sitter vid kanten. De packar upp sin medhavda matsäck innehållande kaffe, mackor och ngt liknande efterrätt. De har efter ( vad jag sett) tre långsamma vändor i bassängen och en runda i bubbelpoolen känt behov av en stärkande fika. Efteråt fäller de ner sina solstolar och tar sig en liten tupplur med skrikande barn Förutseende att jag gift mig och att han lever!och skvalpande vatten i bakgrunden. Sådär kan jag se mig själv om 50 år. Simma ska jag göra, ha god matsäck och så ska jag ligga där på solstolen och titta på min vackra man som guppar i vattnet.  Så kommer en del av mina dagar se ut när jag är 70something.
 
Fick ett trevligt litet meddelande av min cherie i Spanien, så kul att höra av dig gumman; Saknar dig så!!! Ser dig på kort på msn då och då och GOT DAMN VAD DU E SNYGG!! Hoppas allt är bra med dig! Lova att vi hörs snart!
Jag vet att jag borde kasta mig över franskaböckerna nu. Men jag giter jag inte. Trött efter simningen, trött efter att gått upp kvart över sju( Hu vad tidigt egentligen). Nu får jag trevligt besök av Henrik(brodern min), och sen blir det Kusin och Sthlmflickans besök- ser vi fram emot här på studentgatan!

Har utvecklat ngn form av träningsmani, m-å-s-t-e r-ö-r-a på mig varje dag...hihi, varje morgon är det jag, Arne, Gösta och Gunnar i bassängen- Halleluja Moment som Kisti säger!!!

Ciao 

Kommentarer
Postat av: jossan

haha.. du vet den frukosten vi pratade om att ta på badet.. vi kanske skulle ta me vår egen och göra som gubbarna!

2006-09-28 @ 19:13:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0