Massaj, Uganda och Leo Dicaprio!

27718-20
Mitt uppe i tankar om framtid och sånt där som sägs vara viktigt har jag tagit mig tid att se några filmer. Den första, Blood Diamond, med Leo Dicaprio som utspelar sig bland annat i Sydafrika. Mycket bra och verklighetstrogen film som skrämmer och gör en ledsen. Att delar av världen leve som de gör.
Sen såg jag The last king of Scotland. Om president Amin i Uganda som regerade fram till 1979. Ännu en verklighetsbaserad film som likadant den skrämmer. Att det kunde få hända...
Just nu är jag mitt inne i den vite massajen. Om den vita schweziskan som åkte ner och blev kär i en samburukrigare i Kenya. Han är betydligt snyggare i filmen än i verkligheten haha men så är det väl alltid!
Men även den filmen ger något att tänka på.
Jag är jävligt trött på vanliga Hollywood filmer som görs utan någon som helst mening. Varför får det göras filmer som kommande Mr Norbit med Eddie Murhphy? Där han spelar en tönt OCH sin tjocka flickvän! Töntfilm. Precis som massa andra sådan skitfilmer. Det ska vara underhållning men ibland kan man ju undra varför det läggs pengar på sådan skit. Så det så.
Ikväll blir det ännu en film. På roxy går den franska filmen med en av mina favvoskådespelare Sami Nacery, från Taxi filmerna(som oxå kan anses vara skit men något kul får det ju göra haha,dubbelmoral på HÖG nivå). En infödd soldat heter den och vi får hoppas den är bra. Om inte annat så får jag lyssna på det underbara franska språket.

Im off to town!

Ciao

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0