Sämstalåtenvinnerfestivalen?

27718-16
Förra årets melodifestival är glömd och än en gång är det dags. Vem vann egentligen förra året, bryr vi oss??
I mitt kämpande med uppgifter till skolan, slog jag på reprisen av melodifestivalen 2007. Tänkte att det kunde vara lite trevligt med bakgrundsmusik. Men TJI fick jag. Först fick jag lyssna på en Elin Lanto som inte annat sjöng med näsan. En avdammad Stefan Andersson, som förr fick mig att sjunga med till låtarna, fick mig att gäspa sömnig och väcktes i samma stund som Anna Book klampade på scen. Svart ska ju slimma ner men tyvärr ej i detta fallet. Hon tog några vacklande danssteg hon lärt sig på Let´s dance och sjöng sen vad hon tror är ett spansnkt ord hmmmm. Låten var väl inte den värsta jag hört men det värsta kom istället efter Anna. Addis black sucking widow. De kan ej sjunga, de kan ej entertain, de kan inte något överhuvudtaget och hur Björkman har tänkt när han valde ut dem vet jag ej. Fick väl en del gentjänster antar jag, fråga mig inte vad jag tänker på:)

Tommy Nilsson var inte dålig men det var ju inte det bästa heller. Andreas Lundstedt med den mest skräckinjagande blicken "moved" on stage och jag hoppades innerligt att han skulle trilla så de skulle stoppa låten, yes It sucked big time den med. PUST
Sen var det någon vailande jungfru i grönt som försökte ta sig in på den svenska stjärnhimlen, it didnt go well.
Uno och Irma vill jag ej ens diskutera. Var där fler? Who cares. They all suck. Skulle jag göra det bättre själv? Kanske, men framför allt så har jag inte ens försökt, det är ju vad de gör och de misslyckas totalt.
Nej tacka vet jag Charlotte Perellis "take me to heaven" och Carolas "Fångad av en stormvind" -då snackar vi redig schlager!

Ciao

Kommentarer
Postat av: Anonym

men hallå de e ju hela syftet med melodifestivalen.. folk har ju nått å prata om HELA våren!!

2007-02-04 @ 17:34:10
Postat av: emelie

de va jag som skrev, om du ville veta..

2007-02-04 @ 17:34:41
Postat av: Anna

Vi trodde inte de va nån annan som skrev Emme.. ;O)
Men du lilla Sanna.. varför kolla på skiten??? ;O)
Själv börjar jag få svårt att gå... HAHAHAHAHA PUSSSSS

2007-02-05 @ 11:29:40
URL: http://annka.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0