Rädd

Jag har adrig känt mig rädd i Paris innan,att gå hem mitt i natten hel ensam har aldrig gjort mig mig särskilt bekymrad och jag har aldrig trott att jag skulle bli utsatt för våld. Det har jag inte blvit nu heller men igår när vi hämtat S på flygplats och tagit oss till St Michel för att ta en drink hände det något obehagligt. Just framför vår uteservering stod det en ung kille, lutad mot en stolpe, och bara stod där. Han skickade några sms då och då men han bara stod och iaktog. Det var inte så att han beundrade alla vacka tjejer på baren utan han skummade mest med blicken. Från början tänkte vi inte så mycket på det utan sa mest att han passade inte in. Efter ett tag gick han och det var ej mer med det. Tio minuter senare var han tillbaka men stod lite längre bort ifrån oss. Servitrisen som jobbade där vi var sprang fram och tillbaka men jag förstod att han störde henne för hon tecknade till sina kollegor att han borde ej stå där..
Återigen kom hon ut och skulle ta en beställning från bordet, två bord från oss, precis framför killen. Helt plötsligt rycker han tag i hennes väska, drar så hårt att tjejen flyger runt i luften, gör nästan en volt och landar rakt på marken och killen fortsätter dra. Massa människor runt omkring börjar resa sig och killen inser att han ej kommer få med sig något och sticker. Hela scenen gick på tre minuter men jag kan inte sluta spela upp den i huvudet. Han hade stått en meter ifrån vårt bord och iaktagit, men eftersom vi kände att han var konstig hade vi hållt stenhårt i våra väskor. Men trots att han ej tog något från oss kände det som om han gjort det. En bit av den trygghet man känt här var borta. Jag vet ej om de fick tag på honom, massa poliser kom och de blev ganska mycket liv och rörelse. Men jävla idiot, jag hade helst inte velat se det!!!! Stackars tjejen, hon var riktigt upprörd, tyckte så synd om henne.
Men en ny dag och man får försöka glömma det. Dock ska jag ta killkompisarna råd på allvar denna gång, håll hårt i din väska!!!! Nu är det hänglås på axeln som gäller!

Kl fem ska jag på intervju, lite nervöst men det går säkert bra!

Ciao

Kommentarer
Postat av: Jenny

Vi får akta oss för 'stolp'-killar! hahaha Hänger de vid en stople i nästa 2 timmar...då vet vi! :)

2007-06-21 @ 22:47:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0