:)

Så var man tillbaka från jobbet igen. Ni ska bara veta vilka stoplskott som finns på det kontoret. Hade de varit min konkurrens om framtida jobb hade jag lutat mig tillbaka då jag VET med säkerhet att jobbet hade varit mitt. Lata, klagande, undviker att jobba, snackar skit och allmänt korkade. De avslöjar att de fuskar under intervjuer så de slipper ringa upp folk, de gör en intervju o sen springer de runt och snackar. Sitter över rasten EFTERSOM DET ÄR SÅ JOBBIGT ATT JOBBA FYRA TIMMAR I RAD!
Det finns en anledning till varför samhället har TVÅ olika kategorier, de RIKA och de FATTIGA. För de som slarvar med ett enkelt jobb som vårt så får de tusan i det skylla sig själva att de inte tjänar ihop några pengar eller att de ej kan behålla ett jobb. Fem gånger till ska jag jobba på detta ställe, sen är det dags att gå vidare, lämnar dessa människor bakom mig och inser att jag iaf kan räkna bort dem från tänkbar konkurrens i framtiden.

Det är hemskt hur väl folk känner en, tredje personen frågade idag om jag hade packat för tre veckor sedan inför denna resa. Det brukar jag göra ( och att folk vet d så väl är lite scary haha) men denna gång har jag haft annat att göra och varit iväg på annat så inte förrän nu fyllde jag resväskan. Det ska bli najs najs att komma iväg igen. Har varit i Öret mest hela terminen förutom korta trips te Sthlm. Ett år sedan jag var i Deutschland så det ska bli gutes gutes! Jag tror minsann kusselinen har planerat vår vistelse...

Nu kom jag på att några euro har jag inte fixat, kan ju vara bra att ha på flygplats och liknande, har inte ens kollat bussen för imorn, INTE LIKT MIG haha.

Sov gott my peeeps!

SES PÅ SÖNDAG!


CIao


Kommentarer
Postat av: Fia

Haha! Det är härligt, väldigt olikt dej att inte ha planerat minutiöst å växlat pengar å hela kittet. Men det är nog bra med lite övning i spontanitet! Jag kan hålla en kurs nångång om du vill, hehe! Har fortfarande inte bestämt om jag ska åka hem i helgen å den närmar sig ju med stormsteg....

2007-11-21 @ 00:19:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0