Things I don't like about the US and A:)

Jag kom på idag när vi satt i bilen på väg till jobbet att jag skulle göra en lista över saker jag inte gillar med amerikanarna och USA!

1.Bilköer. Hela jäkla tiden. Massa bilar överallt.
2.Långa sega rödljus. Man står stilla och väntar säkert 5 minuter, så jäkla långsamt att man blir galen.
3. Ska man äta ute finns det knappt någon restaurang som erbjuder bra mat. Det är bara fet snabbmat och inga sallader är nyttiga. Lika bra att äta hemma, eller äta sushi..om det inte snott in laxen i bacon.
4.Amerikanska högljudda tjejer. Maj Gad, kan de inte sänka rösten några steg så att man åtminstone kan höra sina egna tankar?
5. Sexistiska män. De finns över hal världen, men just män i 50 års ålder(tänk pianisterna på Shout House) som gör sexistiska saker mot unga tjejer på scenen där, me not like at all.
6. Amerikanska högljudda killar- whats with the vrålande åt allt? Bic dubbel mac-YEAH (med manligt läte), BIG ASS BEER -YEAH(ännu manligare läte)...SUCK!
7.Fascinationen med GUD.
8. Deras okunskap om resten av världen- NEWSFLASH- det finns faktiskt annat än dessa 50 amerikanska stater i världen. Norge ligger inte i sydeuropa,alla i mellanöstern är inte terrorister, alla svenskor är inte blonda- get ur facts straight.
9. De tar credit för allt. Nej Alfred Nobel var svensk. Dolce & Gabbana är italienare, Yves Saint Laurent var fransman osv...allt är inte friggin american, damn it=)
10. Varför ska alla killar klä sig i för stora kläder? För stora t-shirts,jeans,tröjor,jackor. Det är inte snyggt någonstans.

Ni ska veta att jag kämpade med listan. VIlket betyder att jag tycker faktiskt om detta landet. Andra gången jag bor här nu och jag kan absolut se mig komma tillbaka igen. Listan över saker jag gillar skulle bli än längre.

Ciao

Kommentarer
Postat av: Veronica

10 saker är ju inte så mycket och lätt att man kan dra 10 saker från Sverige man inte gillar också.

2008-12-12 @ 22:47:53
URL: http://veronicaw.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0