Dubbelhaka loooong gone!

image359
Som vi alla vet så kämpar jag väldigt mycket med att inte få dubbelhaka på kort och igår så hjälpte ella mig hitta den rätta vinklen, ser det inte naturligt ut så säg? Jag läste my fellow exchangestudents blogg http://fraiche.blogg.se och hon skriver där om hur studenterna INTE tar sitt eget ansvar för studierna. Det är exakt samma fenomen här. Läraran ger ut läxor som de sedan påminner om i mail till oss. De säger att uppsatser ska lämnas in ett viss datum och påminner om och om igen. I Sverige får du ett datum och sen är det upp till dig att vara klar. Kanske är det för att de flesta ungdomar här faktiskt inte är äldre än 17 och det är bara jag som nått den mogna åldern av 25..snart iaf. iaf på spanskan är det så. Alla utbytestudenter är runt 24 och några till finns som är i den åldern men thats pretty much it. Igår klippte jag mig för första gången i Kanada och det gick bra, hon var en bra frissa och för 35 dollar allså 220 kr ung blev jag på nytt snofsig, som mormor skulle säga!
Stod utanför ett uteställe igår och plötsligt hoppar en kvinna fram- om jag var blond skulle jag vilja ha ditt hår!!!
Vad svarar man på det lixom, jaaa svenskt hår har jag ju så du får la åka dit och färga det...???

Ciao

Kommentarer
Postat av: emelie

mohahahahahahahah shiit du och din dubbelhaka. Du ser ju helt naturligt avslappnad ut på de där kortet....

2008-02-01 @ 15:59:28
URL: http://browni.blogg.se
Postat av: Frida

Haha, ännu ett nordamerikanskt fenomen alltså! Helt otroligt! Hoppas du har det bra där uppe (i kylan) =)

2008-02-01 @ 17:38:26
Postat av: annelie

Hihi....väldigt naturligt och avslappnat va orden! Går du runt så där en hel kväll lär det inte va dubbelhakan som bekymrar dig...utan en plågande nackspärr! =)

Kram kram

2008-02-02 @ 10:39:15
Postat av: Jenny

Förstår inte vad ovan menar, du ser ju helt au naturel ut ^^

2008-02-02 @ 16:08:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0