1 november

Idag sa J på telefon att "du ska bara veta hur bra du har det i värmen". Vilket jag tänkte på när jag i tunn t-shirt och korta byxor gick min 90 minuters promenad runt the bay. Vattnet skimrade i solen,klarblå himmel och folk i bikini. Ett litet bröllop hölls precis vid strandkanten och jag insåg där och då att ett strandbröllop är inte helt fel ändå, det såg så jättemysigt ut. Jag är jätteglad för att vi har detta klimat som vi har, samtidigt som jag saknar en riktig höst med allt vad det innebär i Sverige så kan inte låta bli att njuta av att kunna gå i flip flops 1 november, att varje dag vakna av solens skinande och att kunna lägga sig vid poolen varje eftermiddag. Sjukt underbart. Idag blev det "Stureplansmorden" under promenaden. Mycket intressant.

Min kväll består av svenskt gotte, övning av tal för imorn och film. Ibland finns det inget bättre än en ensam moviesnight. Imorgon far E till Las Vegas för en vecka. Vilket betyder att jag blir ensam på konsulat,i lägenhet, i bilen. Vilket innebär mycke hip hop and RnB på radion, mycket Sanna-musik i lgh och definitivt mycket tråkigare arbetsdagar på konsulat. Jag har exakt tio veckor kvar av praktiken här, vilket skrämmer mig. Igen ska jag åka hem till päronens hus, igen är jag utan planer för framtiden men jag är också igen nära familj och vänner. Jag vet att det kommer gå bra, att jag kommer hitta jobb och har därför bestämt mig för att inte oroa mig, tänker inte förstöra tiden här med att lägga tid på det. Inte heller på de andra sakerna jag funderar på. Jag ska bara live my life(iyeah iyeah iyeah -sjunger TI sådär fint där) hehe.

Ciao

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0