I Guds namn..praktikanter har jag inte!

Idag har jag haft mailkontakt med GUD. Eller ja, med honom genom en präst. Jag bad om att få kontakt uppgifter till deras prakitkant och fick detta svaret=

"Hej Oskar är knappast praktikant utan en mycket kompetent assistent i Svenska kyrkan i LA"

Så som den goda praktikant OCH assistent jag är skrev jag tillbaka och bad om ursäkt för mitt klanteri med titlar...Får lite senare ett mail från en annan jag också skrivit till för att få tag på denna person, det svaret löd=

"Han är inte praktikant.....
kontakta Svenska kyrkan i L.A."

HUR
noga kan en titel vara EGENTLIGEN? Han e lika förbannat obetald precis som jag som arbetar som praktikant...Men nej från och med nu är jag ASSISTENT och kallar någon mig för THE INTERN, så ska jag be Konsul och Vice Konsul att maila i mitt namn och klaga för praktikant kan man ju inte vara eller bli kallad....

HERREGUD säger jag bara....


Kommentarer
Postat av: emelie

men haha. snacka om att ha en stick up their ass. de är otroligt töntigt att lägga vikt vid en titel. det ¨låter alltid som folk har någon typ av mindrevärdeskomplex när de tjatas om sånt. assistent/praktikant.. eller obetald medarbetare tror nog att obetald medarbetare är en bra titel

2008-11-25 @ 08:05:38
URL: http://browni.blogg.se/
Postat av: Erik

Don't be hating. They don't know any better, they're Christians...

2008-11-25 @ 08:50:47
URL: http://www.rokaas.com
Postat av: Marresmamma

Haha... du ska bara veta hur noga jag är med att titulera mig fru/ mamman/ sjuksköterskestudent. Jag blir riktigt arg om jag inte blir tilltalad med dessa titlar i rätt ordning även om det mesta jag utför är obetalt arbete! Akta dig så du inte får ett argt mail av min make/ pappan/ klottersanerare om du skriver fel...

2008-11-27 @ 17:39:12
URL: http://vardagsaventyr.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0