Cosy

"I really don’t believe that you will love the same thing when you’re 20 as you do at 30. So that was my rule: Before the age of 25, I would never get married. I feel like you have to get to know yourself, know what you want, spend some time by yourself, and be proud of who you are before you can share that with someone else."

Nu har jag gjort det. Jag har dejtat, träffat idioter, träffat prinsar(men som inte varit för mig), jag vet vem jag är och jag vet vad jag vill. Det enda jag inte vet, det är var jag vill spendera livet. Inte en enda plats men iaf för den närmaste framtiden....Har funderat mycket på detta. Jag söker ju jobb överallt från Helsingborg till Londonså vi får väl se vart ödet tar mig.

Har varit en mycket mysig helg. Liten utgång följt av mysiga julfilmer. Träning med drama(long story not worth telling), gudstjänst(fick bekräftat att jag inte tror på att han däruppe finns) och god mat och cheesecke på Factoryn. Mysig brunch i 30 gradig värme, härlig promenad och tidningsfrossa. 2 veckor kvar av november och det börjar vanka mot jul. I USA är tydligen Halloween startskottet för julen för nu efter den högtiden pyntas det, Starbucks har julmuggar och husen kläs med ljusslingor. Dock känns det inte juligt när man slänger på sig shorts,linne och beställer ISlatte på Kafeet. Det ska ju vara halsdukar, vantar och varm gingerbreadlatte(även om jag ej gillar den). Trots att man ska vara glad för evig sommar så trivs jag bäst med vintriga landskap, MEN jag ska njuta denna julen av värmen!

Jag fick igår komplimangen av en amerikan att " du har den bästa engelskan av alla foreigners jag träffat" Jag berättade att jag ofta i min ensamhet går runt och pratar på både engelska och franska, för att öva och för att jag tycker det är roligare att ha samtal med mig själv på andra språk. I'm weird I know hehe. Anywhoo, det KAN vara så att mitt konstanta pratande gör att jag har en bra engelska, maybe baby....

Ny vecka!

Ciao

Kommentarer
Postat av: Fia

Ska verkligen bli spännande att se var vi hamnar till slut! Skulle ju vara najs om vi skulle bo i närheten av varandra samtidigt som det är praktiskt att ha vänner lite här och där runt globen!



Och självklart är din engelska FAB, darling! När det kommer till franska är det ju svårt för mig att avgöra men den är säkert asbra den med!! :D

2008-11-17 @ 12:16:46
URL: http://konservburk.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0