4/11- historisk dag?

Regnet öste ner idag när jag kastade mig in i bilen för att köra till jobbet denna historiska dag. Inte bra med regn vilket säkert kan stoppa många från att ta sig till vallokalerna. Om ungefär fem timmar kommer vi kunna se ungefär hur det kommer att gå. Jag är jättespänd,hade tyckt det vore så roligt om Obama fick vinna, jag tror verkligen att hans seger kommer kunna leda till stora förändringar på många olika plan. Kanske inte bara i USA men i världen. I believe in change=)
Vet ni vad jag ska göra ikväll? Jo jag ska på Madonna-konsert!!! Jag o J hittade biljetter på Craig´s list igår och bestämde oss för att go wild and crazy och köpa dem! Så ikväll blir det Madonna för hela slanten! Fun Fun FUN!'

Imorgonkväll blir det matlagning och film med fyra andra svenskar, hemma hos mig. På torsdag bär det nog av till Vegas, annars fredagmorgon. Fullspäckad vecka, no money= Bad Combo. Men man lever bara en gång=)

Tyvärr börjar tankarna vandra vidare till nya platser. Trots att det är 2 månader kvar här börjar jag drömma mig mot ny stad,nytt jobb och nya utmaningar. Jag har trivts superbt här i San Diego, träffat en del människor som gjort att jag ser annorlunda på saker och praktiken har utvecklat mig något enormt. Skulle inte vilja ta bort något och ångrar INTE att jag åkte hit. Hade ju varit trevligt att ha träffat en liten flirt men som de säger i France, ce que sera, sera..Om det nu passar in vet jag inte men dem säger faktiskt så=)

Har idag tagit tag i jobbsökandet igen och har än så länge sökt fyra jobb i Sverige,igår sökte jag fem i London. Jag får hålla på såhär tills någon jäkel väljer att ge mig ett positivt svar och sen barkar det dit jag får jobbet helt enkelt. Ve och Fasa om jag måste spendera månader i Båstad....Nothin bad about my hometown men roligare kan man ju ha det.

Nu är det dags för lunch, känner hur magen kurrar.

Tjarrå

GO OBAMA!

Kommentarer
Postat av: Johanna

Hoh! nu var det så mycket jag reagera på så jag måste dela upp det på lista, precis som man gjorde på mellanstadiet:



1. Sanna! du minns väl vad jag sa om grönt och rosa!? iiih ;)



2. Dansar ni runt och hurrar för Obama nu?



3. Inte liiiite avis på madonnabiljetterna :D



4. och det där med nya platser för framtiden - skulle en kille tänka så? Nä - ta dan som den kommer och med lite strategisk tur kommer den nog bli förvånansvärt bra :)



Kram!

2008-11-05 @ 08:28:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0