Du är överkvalificerad utan arbetserfarenhet?

Normalt sett brukar jag bli lite stirrig och anxious när jag vet att några dagar utan internetuppkoppling hägrar...men inte denna gång! Jag ser fram emot internettystnad, inget knappande på de där knapparna och bara njuta av stadens sorl. Yes, dags för att lätta ankar och brottas med tyskarna i Hamburg. Mumsigt.

Idag fick jag ett samtal av Proffice angående en av tjänsterna de skulle lägga fram min profil för. Igår sa hon att hon skulle lägga fram min profil, idag säger hon att du är nog överkvalificerad för detta jobb, och vi har hittat en annan kandidat som inte har någon akademisk utbildning....jaha så antigen har man INGEN arbetserfarenhet eller så har man FÖR MYCKET UTBILDNING...Hur fan ska de ha det? Nötter.

Nej nu ska jag andas in ny (denna gång tysk luft) innan jag återvänder för att söka fler jobb,köra än fler spinningpass i veckan och återvända med massa positiva tankar!

Ciao

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0