To be or not to be vuxen

Har sovit så jädra dåligt. På grund av tusen olika tankar om livet. Såhär 2 veckor innan 26-åriga födelsedagen. Jag vill inte bli vuxen, det är det som är kruxet till allt. Jag vill inte skaffa lägenhet som håller mig fast på ett ställe, eller en kille för då blir framtiden så definitiv och bestämd känns det som.
DOCK vill jag börja tjäna pengar och ha ett stimulerande jobb som jag sen kan ta semester från och göra långa långa resor världen över. Eller kanske ett jobb där jag får några månader här, några månader där...eller...äsch ni ser ju, jag vet varken ut eller in. Jag vet bara att jag just nu hellre bor hemma än att skaffa ngt eget för jag vill ju kunna ge mig av sen igen, vill inte känna att Båstad åter blivit ett hem. Trots att föräldrar och 26-årig dotter inte bör bo ihop så fungerar det relativt bra. Men alla beslut man tar ses över och ifrågasätts...

Men de har rätt. Det är dags att bli vuxen. För ett tag. Jag ska sköta jobbet samtidigt som jag söker den där andra tjänsten som jag ska ta i september. Jag ska prioritera bland de saker jag vill göra och får helt enkelt välja vissa saker och skippa andra. Jag antar att det är ett väldigt vuxet steg, när man är van att göra allt och lite till...Men prioritera is the new black I guess...i mitt liv då. Det får helt enkelt bli så. Jag kan inte ta föräldrar, pengar och resor för givet längre. Jag har alltid vetat att det löser sig på något som det bortskämda lilla barn jag är men NOMORE! så blir bloggarna plötsligt negativa och deppiga igen- then we all know why, Sanna decided to grow up:(


Ciao

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0