Franska språkkurs encore une fois?

De senaste två veckorna har det varit en del fransmän här hos oss på TB. Av någon anledning lyckas jag alltid pricka in dem, att jag frågar dem om hjälp och förstår sedan att de är från La France. Jag tycker ju det är liiiite jobbigt ibland att prata franska eftersom den är lite knagglig nu iom att jag inte varit där på ett tag....Men varenda gång har jag slått mig själv på kinden och sagt till dem, att jo visst pratar jag franska, vi tar det på franska. Efteråt grämer jag mig över ifall det heter le,la,lä,lö eller va fasiken det nu ska vara men jag pratade iaf franska. Så klapp på axeln får det nog bli ändå=)

Låter som en språkkurs i franska hade suttit på sin plats, om jag nu vill bo där framöver....kanske ska satsa på det ändå?

Ciao

Kommentarer
Postat av: marresmamma

Eller så mumlar du bara. Funkar säkert lika bra!

2009-08-10 @ 23:27:34
URL: http://vardagsaventyr.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0