Retarded questions early monday morning

Imorse när jag läste min lilla samling av bloggar så började konstiga frågor poppa upp i huvudet. Typ som:

- Vad är meningen med livet? Den mening man själv väljer att ge livet?
- Om du inte hade ätit någon mat på 5 veckor, vad skulle vara det första du skulle vilja äta?
- Vilket klädesplagg skulle du absolut inte kunna leva utan?
- Om du fick välja en annan väg under livet, alltså svänga åt ett annat håll än det du tagit hittils, vart skulle du då svänga, finn det någon punkt dit du skulle vilja återvända och ta en annan väg?
- Hur kommer man ifrån människor och tankar som en gång sårat, fått en att fundera, undra och tveka? Kan man någonsin bli av med dem?
- Hur vet man att ens beslut är rätt? Det vet man ju egentligen förrän efter men då är det ju försent?

Jag har två nya dater på gång nästnästa vecka, skoj! Man måste ju "kyssa" många grodor innan man hittar sin prins....Fast jag letar ju efter en kung, prinsen är andrahandsvalet,mohahaha=)

Ciao

Kommentarer
Postat av: marresmamma

Jag tänker så här: det finns många val man kanske ångrar men ingenting kan göras ogjort däremot man kan alltid göra nya val. Om du vill att något ska hända så får du ordna det själv och livet behöver inte ha en mening. Det kan finnas flera och de kan variera över tid. Och kanske är det så att människor som sårat osv kan faktiskt lära en något. Både om sig själv och andra... Vad tänker du själv om dina frågeställningar? Hoppas du har en fantastisk dag!

2009-08-24 @ 12:16:10
URL: http://vardagaventyr.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0