Helveteskväll

Vilken kväll jag haft!
Eftersom alla tåg-människor blir lika förvånade och handikappade varje år det kommer snö så stod pendeltågen stilla och jag förfrös fötterna på perrongen under den halvtimmen jag fick vänta extra på tåget från jobbet. Väl i stan kastade jag mig in i bokhandeln. Inte hade dem boken jag ville ha. Nästa låg fem hundra meter. Nope. Nästa tre stopp bort. Nope. Nästa fem stopp bort. Där upplyser dem FINALLY att boken dragits tillbaka pga PLAGIAT! Varför sade dem inte de i den första affären, nötter. Tar mig tillbaka till tunnelbanan för att upptäcka att det inte går några tåg till mitt stopp. Bestämmer mig för att ta ICA på vägen och börjar gå hemåt. Det är -12 grader. Jag irrar bort mig på Östermalmstorg och går en kvart innan jag får ta mig tillbaka till tunnelbanan. Åker hemåt och kommer in till en iskall lgh. Alltså har det ftf inte fixat värmen. Nu går värmefläkten för fullt, hey Im not payin for it....

Hade det inte varit för att denna kvinna plagierat en annans bok så hade aldrig något av detta hänt. Lömska, ljugande lilla kvinna, att du inte kunde komma på en kokbok av dig själv. Nu får jag ge mig ut imorn igen för att leta fler julklappar. Och Telenor då? Lovade mig en Iphone innan jul, inte fan har den dykt upp och imorn ska pojken i affären få veta vad jag tycker och tänker. MUPPFAN.

Ingen bra kväll, sista dagen imorn innan jag packar mig hem te Båstad, det måste bli bättre imorn.

Over and out!

Ciao

Kommentarer
Postat av: marresmamma

Plagiat, spännande! Vem är författaren?

2009-12-22 @ 13:59:55
URL: http://vardagsaventyr.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0