Morningobservations

Varje morgon med 06.22 tåget från Gärdet kliver det på en man. Han har bally-skor, svarta byxor, blå jacka och svart bredhättad hatt. Oftast Louis Vuittonväska men var fjärde dag en ICA-kasse. Han står på fel sida i rulltrappan, går långsamt mot pendeln och tittar allti över kanten på sina stora svarta glasögon. Han tar samma pendeltåg som jag. Lika mystisk varje morgon.

Idag stod det en ung kille på T-centralen. Svart hår, mascara och svartklädd. I händerna höll han en stor skylt:
"Nu är jag så jävla trött på att vara arbetslös! Jag gör vad som helst, vilket jobb som helst. Ge mig en tidig julklapp och anställ mig! 0700 00 00 00(tog givetvis inte det rätta numret=)

Stackaren.


Om man jämför alla människor sm åker tunnelbana så är Sthlmarna de som är mest rofyllda och chill på morgnarna. ALLA läser metro, sitter lugnt och snällt på sina platser. I Paris läste INGEN tidning på morgonen, mest stod de och sov typ. I London var det inte heller någon som läste tidning, utan mer som parisarna så sov dem eller stirrade ut i mörkret utanför fönstret. Dock när man kommer av tågen så är sthlmarna mest stressade och springer febrilt för att hinna med sina tåg. Det gör INTE fransmännen då det kommer nya tåg var femte sekund, vilket det ju inte gör här.

Det är roligt att inspektera folk och hur alla beter sig...kanske man skulle ge sig på en kurs i beteendevetenskap..eller så räcker det med att observera och göra sina egna amatöranalyser=)

Ciao


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0