Panikus Teodorakus

Idag när jag strövade runt på Ikea såg jag tavlan som jag köpte i februari som jag väntar upp i lgh i januari. Den föreställer Paris. Och världens klump spred sig i magen. Här håller jag på att rota mig, i en lägenhet i Sthlm. Samlar på mig saker för att stanna här. Panik stavas klumpen. Tänk om jag aldrig får bo i Paris mer? Tänk om jag aldrig mer får bo utomlands, aldrig mer får ge mig av? Mitt sällskap såg nog paniken i ögonen för han lugnade med att " du är ju bara 26, det är ju inte så att du MÅSTE bo i Sthlm för resten av livet" "Du kan ju sticka när du vill ÄVEN om du nu har lägenhet och jobb här?"

Det är ju sant såklart. Det är ju bara det att jag alltid varit en fri fågel att bege mig när och hur somhelst och det kanske blir lite mer komplicerat nu men inte omöjligt...som han så fint poängterade ut så har jag ingen familj eller så att ta hänsyn till så jag kan fortfarande köra mitt race...så jag fortsatte sedan ivrigt att plocka på mig kuddöverdrag, tandborstehållare, handdukar, ljus och kuddar. Ni ska få se bilder sen men jag är inte redigt nöjd än så manana manana=)

Dags för en ny vecka, nu måste jag hitta THE dress till julfesten, samt inhandla en julklapp å pappas vägnar. Fixa det sista med lyan innan invigningsminglet på lördag. Bara en och en halv vecka kvar innan det bär av till B-town!

Ciao

Kommentarer
Postat av: annelie

God morgon! Jag blir allt lite avundsjuk att du håller på och fixar till din alldeles egna lägenhet. Undrar när jag kommer att göra det...? Håll tummarna för att luciafirandet går bra idag! Kram kram

2009-12-14 @ 07:37:59
URL: http://bitsandparts.blogg.se/
Postat av: Emelie

Nej men ingen panik. Och jag menar Stockholm är ju rätt najs och bo i ändå. Och så länge man är under typ 35 är det inte försent Hehehe

2009-12-14 @ 16:52:20
URL: http://browni.blogg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0