Min dag i Sthlm

Nina i Cardigan:
"Jag blir så stressad över mode i Sverige, där är en sorts fascistisk modehets" I New York och i andra  storstäder utomlands ser alla coola ut men på sitt eget sätt, personlig stil och det finns INGA måsten"

Så har jag känt jämt. Alltid när man i Paris, London eller NYC eller wherever känns det som om personliga stilar är det viktigaste, det coolaste och framför allt att det funkar no matter what. Hellre en egen stil än det galet strikta modet
här i Sverige. Svenska tjejer är grymt snygga men grymt lika varandra i sättet att klä sig, sättet att frisera sig. Jag som inte intresserar mig för mode men ändå kan känna en viss press, tror jag har lättare för att se det jämfört med de tjejer som följer modet slaviskt. De ser inte sina kloner ens när de bumpar in i varann på TopShop slitandes i samma tröja. Nej jag får samma känsla varje gång jag kommer hem till mitt kära hemland. Men iom Ninas ord vet jag ju att jag inte inbillar mig=)

Spenderat dagen med att fönstershoppa, fann faktiskt inget av intresse. Men jag gick runt och insöp Sthlms atmosfären för att känna av ifall jag skulle kunna se mig bo här en tid framöver....japp det kan jag=) For sho.

Nu är det tv-kväll blandat med tidningar,bloggar och min nya skriv-bok...man kan aldrig få för många skrivböcker eller hur?

Ciao 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0