Fötterna i havregryn.

Så nu när jag är arbetslös(in between jobs för att låta lite mer optimistisk) så får jag ju roa mig med diverse behandlingar. Häromdagen läste jag om att havregrynsgröt skulle göra under för fossingarna. Så Sanna kokade havregrynsgröt enligt sedvanlig maner och hällde sedan upp i två plastpåsar. Lite kallt vatten för att göra det mindre hett och sen på en stol i vardagsrummet med papper bredvid mig. Efter en minut sprack ena påsen och det rann ut på golvet. Sanna hoppar in till toan med påsar runt fötterna och hämtar handduk för att rädda värsta sörjan och fortsätter sedan i lugn och ro behandling framför MTV.
När grynen kallnat och (tror hon) fossingarna mjuknat och blivit i tiptop "condition" hoppar Sanna in till toan igen för att skölja av. På med fotsalva. Done. Var fötterna bättre imorse? Nej inte ett dugg. Hur mycket tid spenderade jag på att koka och fixa med påsar och städa upp efter sörjan på golvet? För mycket tid för att det ska vara värt att göra igen. Nästa gång får det bli kaffesump. Då slår jag ju två flugor i en smäll!

Dags för helg igen. Bio med J och fika med en gammal vän. Imorgon ska jag ringa JKPG-jobbet och söka massa jobb för att kompensera den lediga dagen jag tog idag. Återkommer om fossingarna i kaffesump!

Ciao 

Kommentarer
Postat av: Jenny

hihi för rolig :) Men tycker du glömde nämna något i inlägget, eller vad säger du "champ" ;)

2009-01-22 @ 21:50:09
Postat av: Emelie

MOHAHAH. du kan ju ha de som tema på bloggen!! prova olika behandlingar och sen redovisa dem för oss. Does and donts i skönhetbehandlingsträsket!

2009-01-23 @ 08:01:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0