Grönt te

- För länge sedan användes grönt te som ett läkemedel, men numera dricks det mest för att det är en god dryck. Det är sannolikt att grönt te kan bidra till att förebygga många sjukdomar som är vanliga i västvärlden.

- En regelbunden konsumtion av grönt te, minst en till två koppar per dag, visade på en minskad risk för tidig död när man tittade på alla orsaker. Effekten var som störst när man endast tittade på hjärt-kärlsjukdomar, kvinnor och hög tekonsumtion.

-Grönt te kan förlänga livet

-I Japan är grönt te vanligt som måltidsdryck och det har visat sig vara bra för matsmältningen.

Idag har jag varit på arbetsförmedlingen och skrivit in mig som arbetslös. Jag har även bokat tid för intervju hos manpower så att jag får en personlig kontakt där. Jag ska ringa mitt drömjobb om en knapp timme(NERVÖS) och därefter söka massa jobb. Man kan ju inte säga att jag inte försöker!
Idag har jag köpt grönt te. Jag ska dricka det en vecka för enligt källor så ska ju grönt te vara bara för ovannämnda saker, plus hy och hår och naglar. Ska dricka det i två veckor nu och se om jag se någon skillnad!

Ciao


Kommentarer
Postat av: Marresmamma

Om inte annat är det gott, rekommenderar vanilj.

2009-01-26 @ 23:08:11
URL: http://vardagsaventyr.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0