Båstad in all its glory!

Igår var det sommar kick off för alla företag i Båstad som är medlemmar i den turist ekonomiska förening som Båstad har. Där jag då jobbar. Ett event(som jag varit högst deltagande i då jag planerat det och fixat allt, klapp på axeln till mig) där vi träffas för att samtala om vad som händer i sommar.
Jag som Båstadfödd person har kanske inte alltid insett hur stort detta med "Båstad" egentligen är...Att vi har u21landslaget som kommer och bor och tränar här i sommar och att nu Portugals landslag, DVS Cristiano Ronaldo har bestämt att de ska komma hit på träningsläger i den närmaste framtiden, möjligen i september, hur galet är inte det? Att en liten ort som Båstad får ta emot ett av världens bästa fotbollslag?
Rix FM Festival, TVÅ tennisveckor, restaurangvecka, Hamnfester, Pepes Bodega, u name it and we have it here! Varje sommar lockar vi flera miljoner besökare. Igår när vi gick igenom alla händelser för sommaren kom jag på mig själv med att njuta, jag älskar detta, detta är ju vad jag vill göra i framtiden! Turism, event, galenskaper Halleluja säger jag!

På torsdagkväll ska jag sätta ihop nya CVs, snart är det dags att IGEN söka jobb, dags för en karriär EFTER turistbyrån!

Ciao

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0