PMS is a bitch

PMS, är ett samlingsbegrepp för olika typer av fysiska och/eller psykiska besvär under förstadiet till mens. PMS-besvären är mest uttalade 3 - 10 dagar före mens. Det är ofta de psykiska symptomen som dominerar vid PMS. Stämningsläget förändras i rikting mot nedstämdhet och kvinnan blir känslomässigt instabil. Det gäller allt mellan "att känna sig olycklig" till verklig depression. Däremellan ligger tendens att bli irriterad, intolerant, orolig, grälsjuk och aggressiv. Vissa kvinnor kan även uppleva olika typer av smärta. Bland annat eftersom kroppen behåller mer vätska dagarna innan mens och orsakar allmän viktökning och svullen mage. Många kvinnor får även ömmande bröst, ryggont, migrän eller känner sig allmänt illamående.

Jag har alltid avfärdat folk som skyller på PMS men på senaste tiden så har jag märkt hur hela jag förändras något grymt veckan innan D Day. Helt galet. Deprimerad och allmänt "dont wanna do nothin"...Att det kan vara så ändå....

Ett annat krux jag kommer underfund med: Mina BH-band trillar alltid ner...folk har påpekat det men min mamma förklara varför det är: "Vi har sluttande axlar" hon och jag så de glider ner no matter how hard jag spänner haha. Jaha vad gör man åt sånt lixom?

Nu börjar the wannabe-bratz/bratz killarna ringa till byrån:

 

-Välkommen till turistbyrån, Sanna.

-Tjena, Napoleon här.(Eeeh säkert Nappe) Jag vill ha ett schyyyyyyyyyyyyyysst hotellrum i Båstad under tennisveckan, gärna med extrasängar(du vet man ska ju inte gå hem själv hehehe, om du förstår vad jag menar, tjejen). Det får kosta vad det kosta vill, vi är fem störtsköna killar från Örebro som ska leva skööööööönt under Tennisveckan förstår du.

- Okej, jag har bara ett rum på ett hotell utanför Båstad...

- Vadå, stumpan, vi ska inte köra, här ska alkoholen flöda..

-Taxi, tänker jag, prisvärt dont u think?

-Det får kosta vad det vill...så fem läckra grabbar, skarru med? Det kommer bli världens röj, vad kostar det du hade? Priset spelar iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiingen roll!

-19 000 för en vecka.

-  Alrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrright super, ska snacka ihop med killarna här så ringer jag dig, Jenny, skittrevligt att snacka med dig!

-Sanna heter jag.

-Preeeeeeeeeciiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiis, Sanna, vi hörs tjejen heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeej.

Det är ju ändå sjukt underhållande, vad det är roligt ändå att dessa härligt störda människor finns!

Ciao


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0