TGIF the 13th!

Jobbet dådå...det var först tänkt som ett extrajobb för studenter, det jag jobb jag har fått men det visade sig nu bli heltid. Ska man vara ärlig är jag överkvalificerad för jobbet MEN jag ser det som att få jobba i STORSTAN! Så fram till jul har jag heltidsjobb. I Sthlm. Just i detta nu börjar jag inse att jag faktiskt ska få flytta till storstaden! Lära känna staden, alla dess kafé(där man ska sitta med datorn och mysa, som alla bloggare gör haha), restauranger(Jenny, när du komemr blir det Gynnings resto!), museum. Nya människor, lovely!!

Im so friggin excited right now!!

Hände en liten rolig sak idag. Skulle ta tåget från H-town. Ser att tåget kommer in på station, inser att jag är på fel sida om spåren och går över spåren TROTS att bommarna var nere. När jag kommit över spåren kastar sig lokföraren sig ut genom fönstret:
- HÖRREDU!! DU FÅR INTE GÅ ÖVER SPÅRET!!!
- Eeeeh okej men jag måste ju med tåget...?
- JAMEN SER DU INTE BOMMEN????? TÅGET GÅR INTE I DENNA SEKUND!!!
- Jamen jag tittade mig för, jag är ju över nu, det är lugnt, jag ska inte göra om det=)
- NJAAAA JAG VET INTE OM DU FÅR ÅKA MED FAKTISKT, TROR INTE DU SKA FÅ DET!!!
- Eeeeh what?

I efterhand var det ju lite roligt att lokförararen skällde ut mig, och vägrade ta med mig på sitt tåg=) Jag fick åka med, eller jag åkte med vare sig han ville eller ej, men han och hans tåg hade ju inget med mitt springande över spåren att göra men jag får väl se det som att han värnade om min säkerhet eller något...

Nu har jag börjat packa, avslutat tyskakurs,gym och ska börja leta lägenhet! Min första EGNA lägenhet, ååååh vad jag längtar!!

Ciao

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0