Hösten is here!


Hösten är här på allvar, det insåg jag idag. Därför hittade jag världens finaste kappa idag som jag ska ha i höst, och skinnhandskar. Jag såg så FAB ut när jag tog på mig dem, haha=) Imorn ska jag till Väla med J och shoppa lite till, det är ju så roligt nu för tiden!
De varnar för storm ute idag men jag ska tala om att det stormar inom mig med. Ännu en månad i päronens hus, utan jobb och eget boende, det drar ner mitt annars så muntra humör. Jag vill ha tjejmiddagar, inreda lgh, skvallra på jobb, uträtta något, springa på barer, i affärer med mina ladies, inte med föräldrarna även om de är nog så bra så fattar ni vad jag menar...Hur många gånger jag har inte tjatat om detta? I know, way to many times. Men det tär verkligen på en annars så levnadsglad person som jag anser mig vara nowadays.. Men det enda man kan göra är att lyfta huvudet och fortsätta söka jobb, och göra saker varje dag som får humöret att lyfta, right?=)
Som t ex så ska jag gå från vårt hus till Hallandsås Rasta på måndag och hämta en bil. Promenaden ska ta 1,42timmar. Eller danspassen som jag börjat på i Halmstad, asrolig träning! Eller tyskakursen som börjar om två veckor, eller de små utflykterna te Sthlm, Gbg och H-town. Mina morgonrutiner har också blivit superbt mysiga. Fixa svart gott kaffe, lite frulle, knäppa på nyhetsmorgon och sätta på datorn med bloggar och jobbsidor och bara mysa ner sig i soffan. Lite får jag njuta av att jag är arbetslös och har råd att unna mig dessa morgonrutiner...Snart kommer de vara ett minne blott och jag kommer sakna dem...

Nu ska jag fixa till mina kycklingfileer som ska in i ugnen, krydda med chili och cayennepeppar, smaskens!
Ha en underbar lördagkväll mina damer och herrar!

Ciao

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0