Födas friska

Läste i tidningen idag att nu föds det mindre barn med downs syndrom eftersom man kan göra foster screenings. Jag vet inte hur det går till och vad det innebär för risker men jag tycker det är en bra sak om det kan förhindra att fler barn föds med Downs syndrom. Downs Syndrom-föreningen i Sverige har nu gått ut och sagt att det inte är snällt att säga så, att det är bra att det föds färre barn med DS.....
Jag tycker snarare att de skulle vara glada över detta besked, vi vill ju inte föda fram sjuka barn utan vi vill alla ha friska barn, eller hur? Självklart förstår ju jag att föreningen värnar om de DS-födda personer i Sverige men precis som jag måste de väl innerst inne önska alla att vara friska från födslen??????

Idag är det kanelbullens dag, såg nog det när jag spatserade runt på väla, att alla kafé hade "bullat" upp hehe, men även om det är sjukt gott så ignorerade jag frestelsen och köpte mig ett par fina örhängen, och en Paris-top. Får man inte det ena får man unna sig det andra, det får bli livsfilosofin.

Nu ska jag sätta mig och leta fram lite jobb att söka, sen ska jag riva ut alla kläder ur garderob för att sen dela upp dem i två - BAS och FESTgarderober....BETYDLIGT mer i festgarderoben än i bas=)

Ny vecka imorn, here we go!

Ciao

Kommentarer
Postat av: Anonym

tack för komplimangen beauty. men jag tycker fortfarande att jag ser ut som en nyklippt 4 åring. haha. nu vill jag se din lugg och din betydligt mindre kropp. send me a pic.

love. u

2009-10-04 @ 23:16:34
URL: http://micela.freshmagazine.se
Postat av: marresmamma

Fast Sanna, barn med downs är ju inte sjuka, de har ett kromosomfel. Poängen som föreningen vill föda fram är antagligen att är det berkligen rätt att fosterscreena (göra ultraljud, cubbtest eller moderkaks- fostervattensprov) för något som är en "naturlig# variation/avvikelse bland människor och ska man abortera foster för vilka avvikelser som helst? Det är ju det som gör att färre barn med downs föds, de aborteras helt enkelt. Vart ska vi dra gränsen? Downs? Adhd?

2009-10-05 @ 00:55:12
URL: http://vardagsaventyr.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0