Usher anno 2004

I april 2004 fyllde jag 21. Då befann jag mig i Paris med bästaste J och min bästaste och nyfunna vän E (vad jag är glad att jag/vi fann henne där på Sorbonne) och de gav mig Ushers då nya CD i present. Den lyssnade jag sönder i min cd-spelare(good ol times) på väg till och från skolan, i tunnelbanan till La defense och vinglandes hem klockan sju på morgonen. Burn, Confessions och Yeah-låtarna går idag inte att lyssna på....

Idag fem år senare släpper Usher en ny skiva, igen. Lyssnade precis på hans första singel. Och plötsligt försvann allt runt mig och jag var tillbaka i Paris anno 2004. Samma sound, samma läten och liknande text, dock då var han den som hade varit otrogen, nu blir han kvävd av sin ex-fru och är redo att sign them papers... Näää, samma sound fem år senare...not working all that good.

USHERS NYA

Visst är det underbart att hitta nya bloggar, bloggar som man direkt faller för, språket, bilderna...Har hittat två nyligen som jag gillar väldigt mycket, jag ska läsa dem en vecka till och se om de håller standarden och gör de det så ska jag presentera dem här, ifall ni önskar läsa fler bloggar=)

Idag ska jag till tandläkaren, URK, det är inte bara det att de ska gräva i munnen, jag tycker verkligen inte om de som jobbar däruppe, plus att de försöker snika till sig mer kosing...
- Vad kostar en undersökning?
- Mjaaaeee det är lite olika...
-Jamen vanligtvis?
-Mjjaaaa 650:- kostar en undersökning
-Jamen då kommer det ju kosta 650:- för mig eftersom EN UNDERSÖKNING är vad jag ska göra
- Jaaaa men man vet ju aldrig ifall....ifall....eller ja 650:- kostar det jue..om vi inte lagar något..
- Men en lagning ingår inte i en undersökning så då blir det självklart mer men en undersökning kostar 650?????
- Eeeh jo det gör ju det...
Sanna vänder på klacken och mumlar saker som inte ska bli hörda av en endaste människa.

Jag är rustad för fight redan nu=)

Ciao

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0