Stannat hemma

Jag skulle INTE gått upp idag. Först snoozade jag en kvart. I don´t do snooze. Sen glömde jag nycklar och t-banekort och fick vända hem i snökaoset. Väl på centralen var mitt tåg försenat 40 min. Fine jag ställer mig och har koll på tågfan så jag inte missar det.

Märsta                        40 min
Upplands Väsby           5 min
Bålsta                            6min
Kungsängen                7min
Södertälje                   9 min
Märsta                        5 min

Exakt ser ni? TVÅ Märstatåg! När jag upptäcker att det kommer ett om fem minuter ja, då hade de fem minutrarna redan gått och jag missade ju det tåget. Hur bra är den informationen på en skala? Effin SL. Tårna förfrös och de sköt upp tågtiden hela tiden. 1,5 timmar senare var jag på jobbet. Sönderfrusen deluxe. Arg som ett bi, irriterad som en gnu, butter som dvärgen, sur som ättika, och längtandes efter träning och utgång ikväll. Måtte denna dagen gå fort fort. Helgen kommer bli superbra, tack vare skitmorgon idag. I can feel it.

Ciao 

Kommentarer
Postat av: annelie

Usch..tyckte verkligen synd om dig när jag läste. Hoppas kvällen och helgen blir riktigt bra. Jär i Jönköping är det snökaos och SMHI uppmanar alla att hålla sig inne.

2010-02-19 @ 17:08:42
Postat av: Erik

Goose, geese

Snooze, sneeze

2010-02-20 @ 00:14:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0