Stureplan

Födelsedagsfest var härlig och följd av utgång. 3 nya klubbar fick jag prova på Laroy, Obaren och Riche. En vän jobbar som nattklubbschef på Laroy så där var det före i kön, gratis inträde och drinkar. Delish. Dock var det mest 18åringar som juckade loss så vi drog vidare till Obaren. Där var det så trångt att jag inte visste vart jag skulle lägga armar och ställa ben och vi tog oss vidare till Riche. Dock hade Obaren en hel del mumsiga pojkar så dit måste vi igen! Riche har man ju hört att det ska vara upp-i-näsan-folk men de flesta var helt okej och "vanliga". Dock skulle jag med väska,jacka och drink ta mig genom ett gungande dansgolv. Det gick fem meter sen var det ngn tjej som var så inne i sina grymt dåliga dansmoves som inte brydde sig om ngn annan än sig själv som skickade min fina Cosmo i golvet och det krasade och det stänkte. Tjejen vände sig om och sa flörtigt "hello uuuuu". Det kunde varit där och då jag hade startat mitt första slagsmål.



Kul att prova på Stureplan, kul att lära känna nya vänner! Men bäst på hela kvällen var taxiresan hem. Mannen som körde:
- pluggade retorik som jag gjort
- hade bott i Frankrike som jag gjort
- hade pluggat på Sorbonne, Paris som jag gjort
- ätit på samma restauranger i Paris under sin studietid som jag gjort (studentpriserna såklart)
- pratade (såklart) flytande franska som jag

OCH han var typ sådär 50-60 år! Så mycket gemensamt så stort åldersgap. Trevligaste taxiresan like ever.

Idag har jag sovit superlänge, ska rensa garderoben, fixa matlådor och se ishockeyfinalen. Imorn börjar en ny månad och vi tar oss an mars, the third month. Förhoppningsvis blir det varmare, I wish!

Ciao

Kommentarer
Postat av: marresmamma

Åh, what a waste med cosmon..! Själv fick jag i mig en öl till innan hemgång och fick se Ellinor försöka förklara hur trevligt det är att vara så full att alla skrattar åt en. Sofia och boyfriend var söta som socker men det kändes som att kvällen var för kort!

2010-02-28 @ 19:25:51
URL: http://vardagsaventyr.blogspot.com
Postat av: marresmamma

Och du har länkat till lilla mig <3

2010-02-28 @ 19:26:49
URL: http://vardagsaventyr.blogspot.com
Postat av: Sanna

Haha sofia berättade om ellinor, tyckte nog att hon, innan vi skildes åt, tände cigaretten skumt haha. Hade varit najs att vara kvar med er också!! Men vi ses alla snart igen=) SÅKLART

2010-02-28 @ 19:49:05
URL: http://zansi.blogg.se/
Postat av: annelie

Vilken osis på den där taxuchaffisen annars låter det ju som en toppenkväll. Själv tillbringade jag hela lördagen på mitt lilla extrajobb(äldreboende). Jobbade 13h igår och det var banne mig för länge...Never again. Nu; hockeyfinal! Kramkram

2010-02-28 @ 21:24:43
Postat av: Emelie

Oj oj oj.

Stureplans nattklubbschfer in the social circle. Snart kommer du gå över till den falshiga sidan med drinkar och brunutansol och kindpussar.hahaha



Härligt att ni hade skoj=)

2010-03-01 @ 16:02:41
URL: http://missemli.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0