Mysfaktor

Igår fick jag ett roligt litet uppdrag av en arbetskamrat gällande bloggar. Och vi vet alla hur mycket jag älskar bloggar...det kanske är det jag ska arbeta med, behind the scenes of blogs?=)

I fredags när snökaoset började var det många som vände hem istället för att kämpa sig till jobbet. Jag har växt upp med två föräldrar som har präntat in en hård arbetsmoral och 1. man är inte sjuk 2. man ska jobba mycket och hårt 3. man tar inte ledigt. Så givetvis förfrös jag tårna, händerna, näsan och knäna men till jobbet skulle jag. Dock beundrar jag min förebild just för dennas arbetsmoral så jag är ju glad att jag kan säga att jag faktiskt är lite likadan!

Men jag har varit extremt grinig den senaste veckan. Inte utåt men inombords (för J som kanske märkt det eftersom hon varit nära de senaste dagarna). Trots grinigheten har jag ju kört på fram tills igårkväll. I ärlighetens namn så ville jag bara gråta gråta gråta men det gjordes ju inte DOCK hoppade jag av alla kvällsförpliktelser och åkte inom pocketshop och köpte en bok jag sett ut tidigare, köpt en tidning på ICA, tappade upp världens hetaste bad och läste och värmde upp mig. Kikade OS, lagade mat och somnade framför OS sprintloppet. Det var den bästa kvällen jag haft på länge i min ensamhet och trots att buss 70 inte kom 07.17, inte eller 07.27 och inte heller 07.41 utan tio i denna morgon och trots ilsken och frusen så känns dagen lovande tack vare mysfaktorn igår.

Nu snöar det. Igen. Fast det tar ju aldrig slut. Jag börjar tro på Js teori om att vår undergång kommer i form av snö. Ny istid på gång. Deluxe.

Ciao


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0