Frisörbesök

Det roligaste med att flytta till nya ställen är alla roliga och coola människor man träffar....och alla konstiga och tveksamma människor...=)
Jag vågade mig på att boka en frisör, en som conveniently låg på samma gata som jag bor. Första gången man gick dit fick man behandlingen för halva priset, perfektus för en fattig kyrkråtta som jag( som ju tydligen slösar mina surt förvärvade kronor på fel mat). Sagt och gjort, tisdagkväll gick jag dit kl fem. Min frisör i Båstad brukar ha mig i tre timmar för att slinga och klippa så jag förbredde mig på iaf två timmar hos frisören.

-Äntligen kommer du! Jag har väntat på dig hela dagen! Hahahahahahha, ja jag brukar säga det till mina kunder så känner de sig speciella jue!- utbrister hon nära jag öppnar dörren. ( Jag kanske gjorde det tills du sa det sista)
Man är ju van vid att frisörer kan tjöta men HERRRRRRRRRRREGUUUUUUUD. Från det att jag satte mig i stolen så berättade hon i stort sett hela sitt livs historia, and it wasnt a fun one.....
36år, singel och jagade kompanjon på match.com. Killar var knäppa i huvudet men man måste ju ha ngn, det är ju roligare om man är två och även om jag har två hundar som jag pratar med och sådär så behöver man få svar ibland inte sant? (Här väntade hon sig INTE svar av mig utan svarade själv)
Hon var inte storbystad utan normal men spenderade en hel av min tid där att prata om vikten av att ha stora bröst, alla i Hollywood hade ju det och man ska la inte tro att man är något om man inte ha stora bröst, det ÄR ju vad killar gillar. JILL JOHNSSON har stora "tuttar" (ordet hon använde som fick mig att cringe i stolen haha, hemskt ord tycker jag) och hon har ju lyckats!

Hon fortsatte prata om Jill Johnsson och hennes utrustning ett bra tag och kastade sedan in ett nytt ämne:
KOMMER DU BRA ÖVERENS MED DITT SYSKON? VAR DINA FÖRÄLDRAR RÄTTVISA ER EMELLAN? KOMMER DU BRA ÖVERENS MED DINA FÖRÄLDRAR?
(Jag) Eeeeeeeeh, vi kommer väldigt bra över....
JA FÖR DET GÖR INTE JAG; herregud min systers barn är förjävliga och jag måste väl få säga det till dem och henne och sen mina föräldrar,ja de gillade ju min syster mycket mer.....

Jag försökte om och om igen ta upp tidningarna som hon lagt fram till mig och försökte koncentrera mig på dem men gav till slut upp.
När jag var klar tittade jag mig i spegeln och var halvnöjd men låtsades vara helnöjd, mest för att komma därifrån, kändes som om hon gått över tiden med 4 timmar. Minst. Kollade klockan 18.13.

1h och 13 min tog det för henne att göra det. Kändes som den längsta 73 minuterna av mitt liv.

Jag vet iaf nu att hon är ensam och olycklig, söker desperat efter en kompanjon, har ingen bra kontakt med sin familj och avskyr sin systers barn dock hade hon gärna haft egna. Hennes få vänner kallar henne INTE gumman, det gör man bara inte och hon hatar datorer och vill absolut inte spendera sin tid framför en. Hon hade varit au pair i USA och hon AVSKYDDE SKÅNSKA. Jag försökte intala henne att jag var skånska men NEJ DET VAR JAG INTE, för jag lät OKEJ. Carolina Gynning och Anna Anka lät förjävliga, FÖR VI STHLMARE är inte VAAAAANA vid annat än stockholmska jue......Mohahaha

There are some crazy lovely people out there=)

Ciao

Kommentarer
Postat av: annelie

Hihi, vilken underbar människa =) Gissar att fröken kommer se sig om efter en annan frisör framöver. Kram

2010-01-30 @ 12:34:01
Postat av: marresmamma

HAHAHA! Även om det säkert var jobbigt så är det väl lite fascinerande att möta udda människor? Du fick ju i alla fall en historia att berätta på bloggen!

2010-02-06 @ 15:32:34
URL: http://vardagsaventyr.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0