Lördagspannkakor


Jag bestämde redan i torsdags att jag skulle göra pannkakor idag. Kom på när jag stod och stekte att detta är första gången jag gjort pannkakor, helt själv. Är inte det lite retarderat att man aldrig gjort det när man snart fyller 27?
Kvällen igår var internationell, en amerikanare, en norska, en mexikanare och tre förvirrade svenskar. trevlig hemmafest med diskussioner om kulturer till höger och vänster=)

Haiti-grejen har verkligen blivit enorm. Inte var det alls samma uppmärksamhet när det var jordbävning i Kina där 80 000 personer dog. Givtevis har Kina mer resurser att hjälpa sina medmänniskor än Haiti har och därför måste vi hjälpa men det känns som om det blivit så himla enormt uppmärksammat. Dock med all rätt, man lider med alla som drabbats där och det är härligt att se att så många människor över hela världen hjälper. Och varje krona man lägger till Haiti känns så rätt när man ser bilder som denna.


Nu blir det tvätt, städning och planering för nästa utekväll denna helg!

Ciao

Kommentarer
Postat av: Erik

Jag vill se bilder på vad jag missade!!

2010-01-24 @ 23:34:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0