Men alltså seriöst!

Jag förstår faktiskt inte vissa människors tankegångar när det gäller att hjälpa andra människor, speciellt människor som man känner och tycker om. Min vän E bor hos mig nu. Precis som J gjort. Jag ser det som en självklarhet att de kan bo hos mig tills dem hittar boende. Idag fick jag kommentaren
"oj bor hon hos dig? Då måste hon vara en väääldigt god vän"
Nej, det hade hon inte behövt vara, jag hade ställt upp ändå. För det är det man gör för andra människor. Man ställer upp och hjälper till osjälviskt. Egoister är vi allihopa, men dem som har för mycket av egoism i  sig och inte kan se till andra människors behov utan att se sina egna först, fy för sådana människor. Tyvärr möter man dem överallt och det är bara att gilla läget och putta dem lite till sidan.

Jag känner hur jag irriterar mig. Hur irritationen växer sig starkare och starkare. Men jag tänker smtidigt, för jag vill vara en positiv människa att det är bara 10 veckor kvar till jul. Jag ska härda ut. Sen ska jag inte umgås med människor som hela tiden ska racka ner på den person som jag är när man är långt ifrån perfekt själv.
If ur gonna make a change, look urself in the mirror first, sade den kloke MJ. Gör det.

Ciao

Kommentarer
Postat av: Anonym

Du är en mycket klok kvinna, och vänlig, generös och en riktigt bra vän!! Med dina värderingar borde du bli sjuksköterska du mé :-) Puss

2010-09-21 @ 18:37:47
URL: http://malingoesbananastoo.blogg.se/
Postat av: annelie

Fler borde tänka som du... What goes around comes around!

2010-09-21 @ 21:16:32
Postat av: marresmamma

Nu vill jag inte vara negativ men 13 veckor till jul är det allt MEN bara 7 tills du kan komma över till mig och dra barnvagn ;)Och du, hoppas jobbsituationen löser sig! Kram

2010-09-22 @ 19:06:51
URL: http://vardagsaventyr.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0