Too short...

Ett samtal idag ledde till långa funderingar....Livet är för kort för att befinna sig på platser man inte trivs på, umgås med människor som inte ger dig något, arbeta med något eller studera något man inte vill. Gå runt att vara olycklig för att vissa aspekter av ens liv inte är till belåtenhet.

Nu har ju jag träffat på två små "fransyskor" som gör min tillvaro så ljus att jag nästan bländas, jag har en pepparkaka som bor mitt emot som jag bara vill äta upp ibland, så god är hon!
Utbildningen går det upp och ner med, jag gillar, jag ogillar....men det är väl kanske bara svackor??
Att jag skulle vilja bo Paris istället för Örebro går inte att förneka men jag kommer dit, jag är ganska säker på det....Livet är för kort för att inte må bra så ofta man kan. Och det är ofta jag undrar varför jag inte förverkligar drömmar jag gått och burit på sen massa år tillbaka? Men jag vet att det kommer bli så....snart....


Snäll. Ja, jag är det. För snäll faktiskt ibland. Och det retar mig. För när jag äntligen vågar säga emot, eller säga nej så smyger sig det dåliga samvetet inpå mig och lämnar mig inte ifred förrän jag sagt ja istället eller jag har ställt upp för personen i fråga. Och missförstå mig inte, jag vill alltid kunna vara där för mina vänner, men ibland, ja ganska ofta så står jag utan ett tack. Och det är inte bara vänner. Certain boys har för vana att ta mig för givet, som om jag alltid kommer finnas där för dem, göra allt för dem och ställa upp på allt....(don´t take that the freakin wrong way=).
Så om jag en dag inte står där och väntar så bli inte besviken, arg eller förvånad. Jag har nu officiellt varnat er. Som sagt, livet är för kort för att inte göra det JAG vill och för kort för att inte slå bakut. Så nu när vi närmar oss 2006 med stormsteg så ska dessa drömmar och mål förverkligas....Och Inget....jag menar INGET eller INGEN kommer stå i min väg!

Nu är det dags för julbord på kåren. Det kommer ingen heller stoppa mig ifrån att gå på=)


Ciao



Kommentarer
Postat av: micela

du har så rätt så. vi brukar ju dock slå bakut mot varandra, fast jag har aldrig varit med om tidigare i mitt liv att det gör över så fort :) tur det. ses snart snygging puss

2005-12-16 @ 18:33:46
Postat av: Linda

Visst är livet för kort för att slösas bort på saker man inte trivs med, men kom ihåg att allt har sin tid. Se på det som att du nu är på väg mot dina drömmar! pussokram

2005-12-17 @ 08:08:24
Postat av: emelie

håller med dej jag med=)fast ibland måste man ju göra saker man inte vill för att komma vidare lixom=) puss

2005-12-17 @ 11:02:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0