Bratsis

Som den Båstad tjej at heart jag är, så har jag ett naturligt agg mot dryga stockholmare som varje sommar tar sitt pick och pack o drar söderöver. Men innan de kommer till oss krävs det en del planering. De senaste YSL-solglajjerna måste inhandlas, så gott som en helt ny garderob och vi får inte glömma att ringa hyrbilsfirman så vi har en snygg merca att dra ner till Båstad i. Lånet från banken är redan klart och dessa 20 000 banken så snällt pungat ut mot bättre vetande ligger tryggt i sedelklämman i bakfickan. Pappas futtiga 15 000 räcker ju inte på långa vägar-vad tror han egentligen?
 Puh det är hårt att vara brat, wannabe brat eller helt enkelt dryg sthlmare!
Sen måste en viss attityd hela tiden vara på sin plats, otrevlig men ändå lite sliskig, inte sur men definitivt inte glad över att vara där.
Som born and raised i Båstad så har man lärt sig att skilja en Sthlmare från mängden. Man vet när det kommer komma en högljudd kommentar eller en stor suck av hur jobbigt det är att plocka upp sedelklämman-den är ju så tung!
Ta den Sanna som levde för några år sedan. Hon bemötte dem med ilska, trumpenhet och kanske lite avundsjuka. Men med åren kommer visheten. Nu för tiden är det med ett överdrivet leende jag bemöter dem över disken på ICA, för jag vet att när dessa dior-klädda flicks och pojks åker norrut igen så kommer de också kränga på sig en illaluktande keps och ställa sig i en liknande disk som jag nu står i. Kanske inte de som har "Daddys money" men de andra som jag beskrev ovan.
Men det är inte bara i Sveirge huvudstadens invånare är impopulära.
Under min tid i France i Aix en Provence visade det sig att Parisarna minsann inte var så omtyckta de heller...Är det så det ska vara? Ska vi ogilla huvudstads invånare? Vd har de som inte vi har?
Denna sommar ska jag själv bli a "wannabe parisare", men med erfarenheten av the stockholms, så ska jag vara den trevligaste människan i stan- jag är ju trots allt bara en "fejk" parisare....

läs gärna http://klubbverkaren.blogspot.com/  - I actually like this dudes thoughts :=)

Ciao

Kommentarer
Postat av: micela

haha. du e rolig du!

2006-05-21 @ 17:32:42
URL: http://micela.blogg.se
Postat av: Thomas Grabe

Bra att du uppskattar min blogg...

2006-06-01 @ 00:18:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0