CR

Det var en grå daskig dag, klockan närmade sig nio och jag stod och fyllde på pain au raisins i hyllan. Hade jobbat några veckor på Coffee Republic och trivdes gutes gutes. Så kom han. Lång, smal, inte jättesnygg utan mer alldaglig. Han hade svarta jeans och en lång röd orange rock på sig. Svarta solglasögon(som givetvis blockerade den starka solen??) och ganska glåmig färg i ansiktet. Det var första gången jag såg honom här men en av de andra kände igen honom och gav honom "his usual"-earl grey the-black. Jag tänkte inte så mycket mer på honom men när han igen senare under eftermiddagen ännu en gång kom in för en te blev det jag som fick "serva" honom.
När jag tittade honom i ögonen efter att ha gett honom teet, så log han mot mig och hela jag blev röd som en tomat. Jag vet inte vad det var, men efter den händelsen så blev det så varenda evigaste gång han kom. Och han var där ganska ofta, så minst en gång i veckan stod jag som den klarast lysande tomaten i kassan och gav honom sina pund tillbaka.
Han var inte min typ, vi sa aldrig mer än två-tre ord till varann men ändå fick han hela mig varm inombords, så att hela jag rodnade .....Vad är det som gör att vissa personer har den effekten på en?? Var var det med honom som fick mig att reagera somjag gjorde?

Någon som försöker säga mig något genom att få mig att reagera så? Är det meningen jag ska kasta mig på ett flyg till London och leta upp honom?? Eller var det bara.....inbillning??

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0