Tänk vad olika vägar vi följer. Vi växer upp tillsammans, ibland ovetandes om den andras existens förrän man möts vid ett speciellt tillfälle. Ens stigar slingrar ihop sig och man börjar följas åt. Men någonstans längre fram väljer vi att gå åt olika håll beroende på diverse faktorer. Jag sitter i Örebro idag, det finns en upp över öronen förälskad flicka i Lule, en annan som precis fött sin första son, en annan som inte tänker på framtid mer än fem minuter ahead. Varför blir det så att vi alla går år olika håll? Hur kom jag hit,varför hamnade hon där? Givetvis för att vi är olika. Vi vill olika saker i livet, vi dras åt olika håll.
Att den ena har hund, barn och villa och är förlovad, den andre flyttar mellan Österrike och Båstad, i ständig jakt på äventyr. Den tredje bor med sin pojkvän och är snart färdigutbildad. Den fjärde velar mellan olika pojkar, olika länder. De fyra från högstadiet/Gymnasiet (8:an-2 ring). Vi började så sakt efter det att dela på oss då vi fick olika intressen, andra värderingar, andra vänner. Trots den utveckling och vändning mitt liv tagit har jag aldrig ångrat den väg jag tagit. Varje person och varje plats jag mött sen jag sprang ut studentdagen har lärt mig något. Jag har med dem gråtit, skrattat, skrikit, hatat, älskat och drömt.
Jag skulle inte vilja byta ut någon av mina erfarenheter mot något av vad mina vänner har.... samtidigt som jag vet att de känner inom sig att de valt exakt den rätta vägen för dem.
De finns i mitt liv, i mitt hjärta men de är inte in my presence. Nya människor har tagit deras plats, blivit de jag inte kan leva utan. Men trots allt vi gått igenom så har alla sin tid, allt sin plats. Och att komma hem för sommaren betyder ett kärt återseende. A lot of catching up...What are old friends for otherwise???

 Välkommen till världen lille Samuel!!

Kommentarer
Postat av: micela

sweetheart!

2006-05-29 @ 19:59:48
URL: http://micela.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0