Fredagsfunderingar

image141Läste i tidningen imorse att en man i Örebro hade blivit biten av en diamantskallerorm som är en väldigt giftig orm som OFTAST går att hitta i torrmarkerna i USA. Hans skador hade varit livshotande men läkarna hade lyckats stabilisera läget än så länge. Så därför har jag bestämt mig för att hoppa av Universitetet och fortsätta jobba. Aldrig att jag bor i en stad med en så farlig orm- no thanks! När E och jag promenixade i våras höll hon på att trampa på en liten vanlig orm och vi höll båda på att dö av rädsla( nåja iaf jag!), eftersom jag är för ung och vacker;) för att dö vill jag ej utsätta mig för detta hot! Kanske inte kommer hoppa av skolan- så drastisk är jag inte MEN no more skogspromenader for me, kanske i vinter när jäklarna sover...eller gör ormar det? Måste googla. image142 
Någon som såg matchen i onsdags? I did. USAs gossar är så damn snygga att bara det förhäjde matchen ett snäpp. Jag brukar normalt sett vara extremt kritisk till vår allas Zlatan och jag vidhåller fortfarande att han i tidigare matcher inte gjort mycket för att hjälpa Sverige till en säker EM- plats. Som kommentatorn i matchen sa "inte ett mål på 8 matcher", så jag var beredd på att skälla på honom igen under matchen. Men han överraskade. Han var spelsugen, springvillig och slog briljanta passningar vid olika tillfällen. Och närhan nickade i ribban tyckte jag nästan att det var synd att han inte fick göra mål. Så yes Zlatan, jag har konverterat, jag gillar dig nu, du kan  om du bara vill och ger dig fan på´t. Gör det nästa lördag är du snäll!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0