Freedom writers

image299
Har precis sett "Freedom writers". Kanske är jag just nu emotional, vad vet jag men jag har gråtit mig igenom hela filmen. Den  berör på ett så otroligt starkt sett. tyckte först att den inte verkade vara något speciellt men när de första tårarna föll insåg jag hur djupt den fastnade. Jag kände i hela kroppen hur jag vill hjälpa barn och ungdomar och det slog mig precis hur mycket jag tycker om RK:s läxhjälp, där vi får träffa massa barn och hjälpa dem. Hur de tyr sig till en när de vågar lita på att man finns där. Jag är så himla glad att jag gjort detta, inte för CVn men för deras skull. Nästan så att jag längtar till onsdag då det är sista gången jag ska hjälpa till på Sörby, då vi även ska fira med glögg och lussekatter!
Filmen var jättebra, vad ni än säger om den, så tyckte jag om den. Rekommenderar den varmt, gillade man Dangerous minds kommer man gilla denna.

Ciao

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0