Frisörer i all sin glans

De senaste fyra eller fem åren har jag letat mig fram bland frisörer för att hitta "the one". Den som ska lyssna och vilja göra det bästa av mitt hår. Har man inte filmstjärnehår så får man göra så gott man kan med det barr man fötts med.Jag har varit hos de flesta i Båstad och några stycken här i Örebro. Allt börjar bra, man beställer tid och kommer dit och de tar en titt på håret. För att jag ska kunna få det så bra som det bara går brukar jag ta med mig en bild på någon med den hårfärg jag skulle vilja ha, samt hur jag vill bli klippt. Att det ej blir exakt likadant förstår väl vem som helst men det ger iaf frisören en bild av hur hon ska göra. En gång. En gång lämnade jag Prana i Båstad och var sådär lycklig som man bara är när frisyren känns perfekt. Då trodde jag att jag hittat rätt. Men när jag kom tillbaka några månader senare för att bli mörkhårig blev jag grå/svarthårig. Then and there avslutade jag vårt korta förhållande och letade vidare. Fricks blev nästa ställe och när hon skulle göra mig ljushårig igen, ja då var jag nära att lämna salongen grönhårig. Hon lyckades rädda det med en omgång slingor till men förtroendet för henne var som bortblåst. Man ska givetvis keep in mind att jag inte är lätt som kund, med alla mina växlingar mellan hårfärger, frisyrer etc, men tar man hutlöst betalt så får man ta mig tusan be damn good!!!
Sen klagar de över min hårkvalite. Varje gång så är det något fel. Jag vet att jag färgat, tonat och slingat en miljon gånger och att jag har tunt hår men något går det faktiskt att göra. Bevisligen.

Senast nu i december blev det Fricks igen men en annan frisör. Hon pratade massor, tog ut färgen way too snabbt och klagade på att om inte jag köpte RED KEN schampoo+inpackning+balsam+silikondroppar så skulle jag ha hemskt hår, eller ja det hade jag ju redan...
Dagen efter besöket hade jag nästintill lika mycket utväxt som jag haft när jag gick dit. Och det var också det dyraste besöket jag någonsin gjort hos en frisör. EVER!

Nu har jag igen, trots skarpa varningar från omgivningen(I know Linda, no more) slingat det igen och jag är nöjd. Jag har en superduper toppklippare på Tärnvägen(nästa gång får du ta betalt vännen) och hittar man bara en bra färg in the store så...

Men jag får la leta vidare. Någon måste jag väl få förtroende för...

Ps. FYI miss Fricksfrisören, så ska jag köpa Red Ken serien, men jag gör det på andra sidan atlanten då det är betydligt mycket billigare och du får ej provision...Sorry men så går det.


Nu bär det iväg, nervositeten sprider sig, HUA MIG!

Ciao

Kommentarer
Postat av: Anna

Tihi... Sicka problem du har! Se på mig! Jag går till frissan en gång om året max, resten klarar ja själv, eller med hjälp av nån stackare som lovat leka frissa! ;o)
Glad att du verkar nöjd med håret nu i alla fall! De e viktigt när du ska stroppa runt i The Big Apple å flirta med grabbarna!
Bättra på listan å ha de gott!
Glöm inte den lilla regnkappan! ;o)
PUSS

2007-01-14 @ 13:20:07
Postat av: emelie

hahah regnkappan hahahahaha. jag kom inte hem förens idag (måndag) stormade ju så in i sjuttan igår. Hur gick d för dej? nåra förseningar?

2007-01-15 @ 16:07:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0