Lilla jag

Va fan S, varför säger du så om dig själv?? Nedvärdera inte dig själv!!!!!
Det är inte lätt att alltid tro på sig själv i denna mystiska värld. Det finns människor runt om som kommer se till att du inte alltid känner dig stark, fin och bra. Inte bara människor utan händelser och saker som gör att man doubtar sig själv, misstror det man gör och säger.
Men sen finns det dem som säger att man ska tro på sig själv för jag är bra, jag är fin och jag är bra. Och det är vi ju alla! Alla har vi något som gör oss till speciella personer, som gör oss till något unikt i detta samhälle. Vare sig man är bra på sport, media & kommunikation, kärlek eller matte. U better recognize what ur good at för de flesta andra kommer inte säga det. Deras dåliga självförtroende, deras dåliga självkänsla gör att det måste få dig att se dig själv som lilla du så att de kan känna sig stora, fina och bra.
It´s sad, so sad. Sen hjälper det ju inte att media trycker på, omgivningen likaså. Dock kan man ju dra ner på kändiskonsumtionen( i mitt fall rejält) och mer titta på sig själv och komma på vad som gör mig speciell och unik.
Man blir ju dock tveksam när pojkar lämnar en, när man gör mindre bra ifrån sig i skolan och när man tittar sig i spegeln med en missnöjd blick. Fast vad är det för pojkar?? Egentligen? Vad är det som man lyckas mindre med som man inte kan göra om? Och vad gör man om man ej gillar det man ser? Jo man tar tag i det. Ett bra råd till vännen på andra sidan jorden. U acknowledge the problem and u deal with it!
Det är vad jag ska göra. Ima deal with it-u just watch!

Ciao


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0