Stolt

27718-43
Stolt är jag vad är. Jag myser i hela kroppen när våra svenska idrottare gör oss sina svenskar med människor stolta. Så efter Henriks segermål i champions league igår så mös jag. Jag myser av stolthet när Carolina Kluft tar VM-guld eller Henrik Lundqvist räddar Rangers i slutminuterna. Eller när Peter Forsberg blir utnämnd till bästa spelaren i USA.
Mest stolt var jag på den australienska baren jag befann mig på med kussen i sommar, när Sverige spelade gruppspel i fotbollsVM. När Fredrik Ljungberg satte 1-0 och hela baren hejade med oss, de enda svenskarna, då var jag superstolt över vårt lag. Stolthetskänslan som sprider sig är ju så wunderschön!

Så jag fortsätter mysa i smyg när våra svenska idrottare gör något bra, det händer ju faktiskt ganska ofta nu för tiden:)

Ciao

Kommentarer
Postat av: emelie

sportfjant

2007-03-08 @ 10:36:14
Postat av: jossan

jag håller med! dock har jag sen jag träffade björn i princip slutat titta på sport.. mycket dåligt av mig!

2007-03-09 @ 09:26:43
Postat av: Anna

De e rätta takten gumman! Man e stolt som svenska i manchester kan jag lova! Men vi vill att han stannar!!!!! Va fan, e man fotbollsspelare så får man väl för fan stanna HELA säsongen.. hur ska Rooney klara sig nu?!??! Jag är sååå besviken.. Han e ju KUNG HENKE!!! PÖSSSSS

2007-03-09 @ 10:07:34
URL: http://annka.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0