Destinationsberoende

Det är vad jag lider av. När man aldrig lever i nuet, när man hela tiden tänker att när jag komme dit, när jag är där så kommer jag vara lycklig. Men det kommer jag inte. Om tio kg kommer jag vara lycklogare, om jag hade de kläderna, de skorna, de vännerna, den lägenheten, när jag bor där iställt för där. Alltid denna längtan från där jag är nu till (ngt jag tror) bättre. Man söker hela tiden en ny destination. För när jag väl nått de mål jag har idag, kommer jag söka nya mål. Never satisfied skulle jag vilja säga. Samtidigt som onöjdheten driver en framåt så kan den även leda till att man tror lyckan lurar runt hörnet men aldrig når den.

Men jag blir bättre för varje dag och jag hoppas att mitt beroende kommer att försvinna mer och mer.

Ciao

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0