Mer spontanitet åt folket!

Det blev hemmakväll idag. Oväntat men kanske skönt på ett sätt. Get better lixom. Man glömmer lätt vad komplimnager gör för en människa. Idag i kön på Hemköp sa jag ngt till E på engelska, som jag som vanligt gör. Mannen bakom, i kostym och talandes i handsfree, sa till mig, va bra engelska du pratar! Och sen pratade vi lite. Givetvis blev jag röd i facet som jag så ogärna blir men samtidigt glad. Spontana komplimanger gör folk glada och vi borde ge dem mer ofta, när vi känner att ngn eller ngt är bra! Thanks du okända man som gjorde min kväll lite bättre!
Har även gjort ärtsoppa för första gången på år. Gott som bara den var det! Tyvärr äter jag ungefär samma saker dag ut och dag in att det nog var dags för något annat.


CIao

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0