Åskmoln

Personen ovanför molnen vaknade nog på fel sida idag. För han bestämde att det skulle bli en dålig dag för mig. Dålig start på morgon gjorde att jag beslutade mig för att städa ur skafferiet. När jag som bäst i min tystnad försökte dämpa ilskan och tänka positiva tankar kom jobbiga grannen och envisades med att ställa idiotiska frågor om allt möjligt och humöret var i botten igen. Givetvis regnade det och jag var TVUNGEN att handla mat. Kunden framför tog extra lång tid att beklaga sig över hur allt var nytt och att DET VAR BÄTTRE FÖRR...i mitt stilla sinne tänkte jag att "men det är ju skönt att det var bättre förr för du ska antagligen inte graca vår jord med din presence much longer" men jag sa det inte trots att hon vänd på mot mig med höjda ögonbryn sa detta påstående. Hittade ingen motivation till att skriva talen och texterna och surnade till än mer när Sjunde himlen började på femman. Orkade inte städa, göra hårinpackning eller ens en kopp kaffe. Det blev en stunds vila framför Fotbolls VM. Två sekunder och jag sov som en stock. Nu när jag vaknat är det som om luften gått ur mig. Ilskan och besvikelsen är borta, tanten på COOP får tycka vad hon vill, grannen kan vara hur jobbig hon vill, lägenheten får vara hur stökig som helst. Det enda som gäller nu är en kopp kaffe. Sen kan jag hämta krafterna och vara the best host I can be för Smoothies-kvällen med girlsisarna!

CIao

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0