CV-strulande

Spenderade 3 timmar med att fixa mitt cover letter på franska igår och idag sitter jag med CVet och översätter till svenska och franska. USA verkar ganska kört att få jobba i men så slog mig tanken, what about Canada då? Montreal är ju en underbar stad med både franska och engelska språken, just how I like it! Så jag ska försöka söka lite jobb i Kanada, i Frankrike och i Sverige med start i oktober.

I och med att man är här under valet så har jag försökt så mycket jag kan att förstå den amerikanska politiken. Republikanerna man pratar med ger sina åsikter och demokraterna gör likadant. Just nu pågår (som ni säkert vet) the democratic convention där Obama nu blivit niminerad till den demokratiska kandidaten och nästa vecka är det John(jag har ena foten i graven) Mccains tur att hålla convention. Han har nu utsett sin VP och valde en kvinna vilket många tror var dödsstöten för Obama, med en kvinnlig VP kommer Mccain vinna, no doubt. Only time will tell. Varje dag rullar Obamas,Biden, Mccain och Palins tal och givetvis låter det bra, men med min kritiska utbildning i bakhuvudet gör att jag säger typ BS to everything, who to believe lixom? Knepigt det där.

Så har det gått en månad sen jag började med healthy month och månaden har varit nyttig, träningsfull och lite alkohol. Det känns mycket bra och jag tänker fortsätta i samma spår i september only a little more alkohol:) Lite mer fest gör la inget, eller hur?
Jag har även fått tips på vart man ska dejta och vart man ska hitta bra män- INTE DÄR JAG BOR haha. Där är det meatmarket och killarna är mer into sina triceps än någon annan. Oh well, letar ju ej efter Mr Right utan mer efter Mr Right now.

Idag blir det minigolf, lite shopping på Wal-mart, Costco och sen ska jag fixa min garderob och kolla film. Imorn blir det stranden, H&M och kräftskiva/b-day party. Eftersom det är långhelg (labour-day på måndag så vi är lediga) ska jag vara bakfull på söndag hehe och sen på Zoo på måndag!

See ya Tuesday!

Ciao

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0